Sunday 21 October 2007

جملاتی قصار از آبراهام لینکلن


آزادی یعنی اینکه می خواهم نه برده باشم و نه برده دار

مردم حق دارند درهر کجای دنیا که باشند دربرابر حکومتی که نمی خواهند بپا خیزند و آنرا به زیر کشند تا حاکمیتی را که خود لایق خود می دانند بر پا کنند . این "حق " تنها نیرویی است که می تواند همه جهان را آزاد کند

کسی که "امروز " از " دیروز" آگاهتر نباشد انسان خردمندی نیست

در بین مردم ما کم نیستند کسانی که به وجود کشورمان افتخار می کنند . اما ما در تلاشیم نسلی از مردمی را بسازیم که کشورمان به وجودشان افتخار کند

گامهای من رو به جلو همواره آرام بوده اند . این را خودم می دانم . اما هرگز هیچ گامی را رو به عقب برنداشته ام

کسی که بسیار می خواند و بسیار می داند اما - به هردلیل - وارد کارزار مبارزه برای آزادی نمی شود مانند فروشگاهی بسیار بزرگ و مملو از کالاست که روی درش نوشته باشند " تعطیل است " وروی

هرگاه کسی برای دفاع از حقش برخاست تو هم با او برخیز . اگر بنشینی " حق" را تنها رها کرده ای نه برپاخاسته را

اندکی از مردم را می توان برای همیشه فریب داد . همه مردم را نیز می توان برای مدت اندکی فریب داد . اما نمی توان همه مردم را برای همیشه فریب داد

6 comments:

Anonymous said...

عاليه دوست من ادامه بده

به هر حال از تمدن و تاريخ كشوري كه همكنون بيشترين رشد رو داره دانستن هيجان انگيز هست

اقاقیا said...

جملات محکم و قرصی را از او انتخاب کرده ای؛ از خواندن جمله اخر بسیار لذت بردم
موفق باشی همسایه پر کار من

Anonymous said...

be nazaret in jomleha ro az nahjolbalagheyi, qorani , osoole kafiyi chizi dar nayovorde?!

سيد علي موسوي said...

سلام

من خیلی دوست دارم در مورد ایران و رودکی و مولوی که شما در سایت بالاترین توضیحات دادین بدونم

اگر می توانید به من کمک کنید
www.yeharfetaze.blogfa.com

خیلی ممنون می شوم

Anonymous said...

دوست عزيز بازهم سلام

لطفااطلاعاتي كه در مورد نام ايران در ادوار مختلف و همچنين شاعران و نويسندگاني كه ايراني نيستند برايم بفرست.

خيلي ممنون ميشوم.

ali.m136@yahoo.com

Anonymous said...

عبدل نرم و لطیف و عزیز لوله آفتابه تو سوراخ کون نرم و لطیفت